Casus 1 Overgewicht & hoge bloeddruk deel 3


Update van afgelopen week: 1 kilo afgevallen deze week. 3 dagen net iets onder het doel van de stappenteller, 4 dagen er boven. Dagelijks bewegen is een must en dat ging deze week goed. Ook heeft ze afgelopen week 2 x gesport voor de Youtube. Youtube heeft heel veel sportprogramma’s online staan die je gratis vanuit je droge en warme woonkamer kunt volgen. Ze heeft twee x een pilatusles gevolgd van 20 minuten per keer. Google eens op Mari Winsor 20 minuten pilatus. Ook als je klachten heb zijn er aanpassingen mogelijk die Daphne voordoet. Spiermassa is met 0,2 toegenomen. Dus goed bezig.

Bloeddruk: Een deel van de hoge bloeddruk komt door erfelijke aanleg. Er zijn families bekend waar meer hart- en vaatziekten voor komen dan in andere families. Maar hoe groot de erfelijkheid een rol speelt, zijn de mensen over verdeeld. Het grootste deel is toch leefstijl. Dus er zeker wat aan te doen. Ons proefpersoon gebruikt een kruidenmiddel voor de hoge bloeddruk en dit heeft tot nu toe vooral resultaat op de onderdruk. Deze is aan het verlagen. En heeft al een paar keer onder de 100 gezeten. De bovendruk verandert nog wat minder. Bovendruk is meestal goed te beïnvloeden door meer te bewegen. Dus we hopen dat de bovendruk binnenkort ook vermindert.

Stress: Heeft natuurlijk ook een invloed op de hoogte van een bloeddruk. Ze heeft de afgelopen jaren veel stress gehad en merkt nu vanwege de lockdown dat dit weer meer stress geeft. Dagelijks doet een ze een meditatie via een app. De ene keer 5 minuten de andere keer 20 minuten. Er zijn verschillende gratis apps met goede meditaties te vinden. Kwestie van uitproberen en tijd voor jezelf maken. Vijf minuten per dag is wel te doen, toch?

Liefs van Barbara. 

 

 

+ There are no comments

Add yours